lørdag den 22. august 2015

En uventet velsignelse!

En uventet velsignelse!

I går var jeg var en smut omkring en butik: Rie og Henriks Tøjbutik, Randers. De har billigt kvalitetstøj, og vi har ikke meget at gøre med pt. Så hver en krone sparret er en krone tjent.

Medens jeg gik og kikkede på tøjet, kunne jeg ikke undgå at høre butiksindehaveren, Rie, sige til en kunde, at hun gerne ville betale en taxa til sygehuset. Kunden var kommet til skade med sin finger, og mente den skulle syes. Jeg handlede videre. Jeg havde egentlig ikke råd, men håbede at finde noget tøj til Mads' navngivning i begyndelsen af September. Jeg fandt tøj til en værdi af over 500 kr, men denne uge var der stort tilbud: kun 10 kr pr del! Selv 50 kr er pt mange penge for os, men jeg mangler tøj, så jeg mente det var forsvarligt at købe det. At jeg mangler skal ikke læses som: jeg har over 100 stykker tøj i klædeskaber, men "mangler" lige det rette. Efter mit vægttab på 70 kg har jeg kun ca 15 stykker tøj!)

Da jeg kom til skranken, tilbød jeg at køre denne kunde. Rie's svar: du får tøjet gratis!!!
Jeg protesterede, for der var 2 toppe, 1 bluse og 2 buksenederdele. Men ligeså fast stod Rie.

Tusind tak Rie, det var en utrolig velsignelse for mig. Du blev min engel i forklædning denne dag.
Jeg kørte kunden til læge, hvor hun blev syet, og hjem bagefter.

(NB: det viste sig at kunden var ansat hos Rie, og det viste jeg ikke før bagefter).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar